Szpitalna hierarchia i tradycje panujące w zespole pracowniczym
Szpital to złożona organizacja.
Składa się z kadry osób pracujących na niwie świadczenia usług medycznych oraz z zespołu osób odpowiedzialnych za kwestie administracyjno-prawne.
Tak jak w każdej organizacji tak również w szpitalu określona jest zwyczajowa hierarchia, która pomaga jasno określić zasady panujące na jej obszarze.
Zróżnicowanie pozycji w szpitalnych strukturach zależy oczywiście przede wszystkim od rodzaju pełnionej funkcji.
Im odpowiedzialność oraz presja pracy wyższa, tym obejmowane stanowisko znajduje wyższe miejsce w hierarchii.
Istotnym elementem, który determinuje rozkład personalny w szpitalu są także kompetencje i długość zawodowego stażu.
Dwa najważniejsze stanowiska w szpitalu to oczywiście stanowisko Głównego Dyrektora oraz członkostwo w Radzie Społecznej.
Poszczególnymi oddziałami szpitalnymi kieruje ordynator.
Osoba obejmująca tę funkcję ma decyzyjny głos w sprawie najbardziej newralgicznych decyzji zarówno medycznych jak i organizacyjnych.